Kalifornian yliopiston tutkimuksen (Acoustical Society of America, 2014) mukaan ihmiset tekevät johtopäätöksiä johtajiensa dynaamisuudesta ja viehätysvoimasta heidän äänensä perusteella.
Digiaikana puhujalta vaaditaan enemmän, koska puheet tallentuvat verkkoon myöhemmin katsottavaksi ja arvioitavaksi. Puhetilaisuudessa lisäksi nykyisin kuulijat ovat tottuneet katsomaan enemmän älypuhelimiaan kuin puhujaa. Jokaisen puhujan kovin testi on se, hyvksyykö yleisö hänet intuitiivisesti tunteen tasolla. Se ratkeaa silmänräpäyksessä. | ![]() |
Autan sinua kaikella tavoin hyödyntämään erilaisia puhetekniikkoja ja luontaisia taitojasi puhujana. Muuttamalla äänesi laatua ilmennät erityyppistä karismaa, ja se muuttaa tutkitusti yleisön poliitikon asialle myötämielisemmäksi.
Ota yhteyttä, voin auttaa saamaan äänesi kuuluviin!
Brysselissa 03-05/2014, EPP Group Press and Communications Service
Salla Saastamoinen 12/2014, Brussels
Alvydas Stancikas, Brussels 12/2014
EU Parliament, DG INTE, 05/2014
EU-Parlamentti (MEP:it, EPP Group Press; Parlamentin kääntäjät); BKS- Brysselis Kansallis Seura; Valtioneuvoston kanslian EU-EPSO hakijat; AVI Oulu (Pohjois-Suomen Aluehallinto virasto), Espoon kaupunki, OAJ, Tekla, Tekla International, OHIM (The Office for Harmonization in the Internal Market) Academy Prague
Lähteet: Helsingin Sanomat, 7.5.2015, Jaakko Lyytinen/Simon Lancaster